Äventyr i stan bland huliganer och dripp-dropp-glassar!

Jag träffade Ida (Ida Persson) idag, vi var båda på lite "blä-humör" under morgonen men lyckades pigga upp oss och intala oss att det skulle bli en bra dag. Vi sågs i stan där vi möttes av ett femtiotal poliser som skulle ta emot Helsingborgarna. När vi hade shoppat i några timmar begav vi oss mot Nils Ericsson-terminalen/centralhuset för att kolla upp hennes tåg. När vi satt och väntade stormades centralhuset av Helsingborgsfan och vi fick vittna om folk som helt skräckslagna sprang ut från byggnaden. Vi tog våra saker och gick/sprang ut.
Tråkigt nog inser andra inte allvaret och ställer sig för att fotografera och filma. Media var självklart där men när jag försöker få tag i någon länk för att visa er hur hemskt det var står det mest om dommaren som fick gå av planen pga. ett förmodat hjärtfel och om Gais förlust. Jag får helt enkelt berätta för er: Det var otroligt hemskt! Att våra pengar ska gå till detta är helt sanslöst, att folk betalar för att se sånt i bilder och läsa i tidningar är sjukt men värst av allt är väl ändå att vi fortfarande låter folk få gå på matcherna? Detta händer varje gång, inte bara mellan "stor-lagen".

I övrigt har jag haft en underbar dag. Vi började på cubus där vi hittade: ingenting! Begav oss till Rut m.fl. där jag hittade en klänning och ett par vita korta leggins och Ida hittade en söt tunika/skjorta. Därefter bar det av till Lindex där jag hittade en BH som förminskar brösten - lyckan var total och priset på den söta härligheten var 399, prisvärt! Jag hittade även en tröja/tunika som är lite...Carola! Vi tog oss mot H&M där jag hittade två klänningar och en väska och Ida hittade två långarmade tröjor och ett par örhängen.  Nu hade Ida hittat långarmade som hon uttalat sig att hon behövde. Vi begav oss mot skorna! Inte har Maddo någonsin varit med om att folk inte hittat skor när hon varit med?! Denna gång var inget undantag. På DinSko hittade Ida två par skor! Nu hade Ida bara en vårjacka kvar att köpa, men det orkade vi inte med. Vi gick in på Accent där Ida hittade en väska i turkost (hennes favvo-färg). Därefter begav vi oss in på Indiska där Ida köpte två par korta leggins med liten spets på, jag köpte likadana samt en tunika, en tröja ochett förkläde! Hela kalaset vill vi inte tala om vad det kostade för vi vill helst glömma det! Jag gick även tillbaka och köpte ett par röda skorDinSko. Allt som allt fick vi fem påsar var. Helt perfekt!
Vi begav oss och köpte oss en varsin dripp-dropp-glass. Nu undrar du säkert vad det är? Det är en glass som droppar av sig strössel, det blir geggigt kan jag tala om. Vi skrattade och åt glassen utomhus.



Efter hela kalaset begav jag mig till Nina och visade upp allting. Vi kollade lite på kurser och om det fanns någon bio vi skulle se på inom en snar framtid. Det blir förhoppningsvis nästa vecka, denna vad fullspäckad för Nina.

Fullt ös idag helt enkelt! Jag lär sova gott inatt men först ska jag svara på kommentarer och kolla runt på bloggar. Mysigt!

Kommentarer
Postat av: johanna

Absolut, livet blir annorlunda med barn, och man får en annan syn på livet.... :) jag hade haft svårt för fokusera mig på studier med småbarn hemma :) man känner isg själv bäst haha :)

2009-04-13 @ 21:23:44
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Angelica

Heej!

Jag tränar på gym! Ute på hälla i Västerå. Någon aning om vart dte ligger :D hihi



Nä,sambon min har också pollen allergi och jag tycker verkligen synd om han!

2009-04-13 @ 21:30:20
URL: http://angellicious.blogg.se/
Postat av: johanna

Vad taskigt att den inte vill fungera.... :( ja morr på den så lyder den nog!



Det har du helt rätt i, man slutar aldrig förundras över hur man själv fungerar... man lär sig genom allt.... =) man tror dessutom så mycket om sig själv och när man gjort något så visar sig dte sällan stämma, alltid till dte bättre ( för det mesta)

2009-04-13 @ 21:34:30
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: ida

Jag HATAR fotboll! suck på dom där jävlarna. ida arg åhh bio. de va galet länge sen. Kommit några bra filmer nu eller?? kramis

2009-04-13 @ 21:56:24
URL: http://idapersson.se
Postat av: Sara

ojojoj jag är nyfiken vad det kalaset gick på! Men jag förstår, efter sådana turer är det bara att vara lite blåögd och låtsas att man fått allting, annars gråter man inombords.

Låter som en mycket givande dag! Lite avundsjuk, har inte haft så lyckad shoppingdag på länge nu. Fast så har jag inte haft pengar till det heller förstås...

Sov sött!

2009-04-13 @ 23:24:48
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Sara

Såg på Debatt nu om upploppet i gbg, nu förstår jag vad du menar!



Är allt bra, har inte hört ett ljud från dig på fleera dagar!

2009-04-16 @ 22:03:45
URL: http://smuppra.blogg.se/

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback