Göteborgskalaset eller Göteborgs Kulturkalas?

Ikväll ska vi in på vad som förr benämndes som Göteborgskalaset men som har skolats om till ett kulturkalas. Öltälten är borta och halva stämningen likaså. Däremot finns det kvar lite roligheter. Ikväll ska vi på någon komikerafton. Kebbe är ju här från Stockholm och sitter med sin dator i soffan just nu. Klass-Ida kommer förbi senare och snålar skjuts och några ska in dit som jag vet. Ska du dit och ser mig så får du hälsa!

Jag minns när det var Göteborgskalaset. Jag var tonåring och sålde rosor längst med avenyn och ner mot operan. Jag hade ständigt ont i fötterna men jag ÄLSKADE jobbet! Jag träffade så många människor. Alla var glada! Det var sommar, vädret var fantastiskt om dagarna och på kvällarna mådde folk bra. Vissa var fulla som svin och andra otrevliga men de flesta var riktigt goa. Goa gubbar som man brukar säga om Göteborgare. Det är Göteborgskalaset.

Idag träffade jag Madde i stan och vi sprang omkring och letade present bra länge. Kräsna människor säger jag bara! Jaha, mer än så? Jag fick ett telefonsamtal i morse som väckte mig halvt om halvt. Därefter började sms:en komma och sen kom ett samtal från Mölndal. Ja, det var bara ge upp sömnen! Däremot är jag faktiskt rätt pigg för att inte ha sovit allt för mycket inatt (vi la oss närmare fyra). Men tröttheten kommer väl sen. Jag är lite orolig för morgondagen men ja, det löser sig nog!


jag leker med mats kamera - fjäril

Kommentarer
Postat av: Trött på PK-"kultur"

Detta såkallade Kulturkalas är - vilket namnet borde antyda - inte mer än en lång jävla uppvisning i politisk korrekhet varvat med artister.. (Vilket man bara behöll för att folk skall komma överhuvudtaget) Och värre blir det för var år.



Miljökamp (av alla sorter inklusive predikan) politik, och "kultur"-uppvisningar i all ära men ibland vill man bara få festa, så som man brukade få göra under Göteborgskalaset! Det kändes och var fest, kändes spontant och fritt.



Dessa kulturkalasen är raka motsatsen. Rena rama PK-uppvisningen maskerat till nån sorts festival. FAN ta denna skit och alla dom som införde den.

Bojkotta skräpet!

2009-08-13 @ 15:59:03
Postat av: Maddo

Trött på PK-"kultur": Jag har förståelse för delar av dina åsikter. Däremot håller jag inte med dig helt och hållet.



Vissa roliga saker finns kvar och det får vi helt enkelt hålla fast vid dem! =)

2009-08-13 @ 16:59:48
URL: http://dreammaddo.se/blogg

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback