"Du kan få vem som helst!"

Jo, jag minns att jag skulle skriva ett inlägg här! Jag glömde det i förra inlägget och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det blir så himla många inlägg idag! Jag skulle berätta om den berömda kommentaren "Du kan  [ju] få vem som helst!" Det är en kommentar jag kan få emellanåt när jag dejtar och till en början blev jag glad över den, det betyder ju att killen jag dejtar känner att jag är attraktiv och att man får "bevisa" och kämpa om man vill ha mig. Allt eftersom tiden gått har jag däremot börjat irritera mig på kommentaren! Detta har skett allt eftersom jag fått större tro på min egen kropp. När jag hade nattligt besök som påpekade att jag hade gått ner i vikt kände jag exempelvis att det var ju skoj, men jag bryr mig inte om vikten, bara jag känner mig nöjd och det är jag för tillfället! Visst har jag mina svackor då jag anser mig vara fet och äcklig osv, men numera har jag börjat tycka om min kropp och det känns bra!
Jo, över till kommentaren om att jag kan få vem som helst. Jag vill inte ha vem som helst! Jag vet att jag kan få vem som helst, bara jag sminkar mig rätt för att passa in i den personens liv, tränar olika mycket... ja.. alla kan vi anpassa oss till situationer. Men jag vill ha någon som vill ha mig för att jag är jag, jag vill ha någon som är sig själv (och inte förändras beroende på situation och plats).

Därför tänker jag inte nöja mig med "vem som helst"!

Hopp i helgum -08

Kommentarer
Postat av: Rulle

Rofl.. har dina dejter sagt " du kan ju få vem som helst "... en bra motfråga kan ju vara.." och vem är du då i sammanhanget?" Vem skulle ta vem som helst?.. och smicker tycker jag är mysigt som när ditt "nattliga" besök anmärkte på din vikt.. sånt tycker jag i alla fall är kul om man nu vill ner i vikt, då är det helt underbart att någon märker det och säger det.. och svackor.. huva.. dom kommer ju och går lite då och då vissa tar man med en klackspark andra jobbar man med.. men jag tycker att det är livet med och motgångar.. jag har träffat väldigt få människor som varit nöjda med sig själva hela tiden.. jag tror på utveckling.. kroppslig och själslig.. lite personlig förändring ( så länge den kommer från en själv) är som att tvätta bilen på vinten ( krasst ^^) man vill inte att vägsaltet ska äta upp den, så lite underhåll tror jag bara gör gott .. men det är bara min lilla åsikt :) han en fortsatt skön helg

2009-01-17 @ 21:59:35
URL: http://www.rulle.nu
Postat av: Valeri

Du är så grym Maddo!

Dina tankar och kommentarer om allt möjligt får iallafall mig att känna mig levande!

Sedan jag läst dina blogg inlägg och din hemsida så Har jag betydligt bättre självkänsla och själförtroende!

Tack! Du är min styrka som ger mig energi nu!

Kram

2009-01-17 @ 22:01:43
URL: http://lillwikner.blogg.se/
Postat av: Jenny

Låter spännande, det har jag inte läst! Men du får gärna höra av dig om det är några andra böcker och så! Japp jag har fått jobb i stockholm så nu flyttar jag dit!

2009-01-17 @ 23:31:19
URL: http://yeahnysliv.blogg.se/
Postat av: Eva-Marie

Självklart ska du inte nöja dig med "vem som heöst" - bara den bästa är god nog. Du är verkligen en pärla. KRAM

2009-01-17 @ 23:59:26
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: Sara

Jo, har också hört att jag kunnat få vem jag vill. Men det vill jag inte heller! Jag vill ha den bästa, och för mig är det J. Så är det :-)

Och angående viktnedgång är det ju viktigast att man själv trivs! Därför har jag inte ställt mig på vågen på över ett år. Tänkte att jag verkligen ska vara helnöjd med min kropp innan jag ställer mig där igen och sedan får jag acceptera vikten. När jag känner mig fin, spelar inte vågen någon roll.



Bra upp med recept! :-)

Jo, visst 18 är ju ganska nice, men 16 är mimtt livs bästa år. Hade underbart i 9an, ett bra kompisgäng, träffade J, bra sommarlov... Allting bara stämde. Eller inte allting. Blev ihop med två killar innan J och de var inte så himla bra och det var ju inte kul, men det blev bra ändå. Jag gillade 16. När jag var liten och man lekte äldre ville jag alltid vara 16. Tyckte det var den perfekta åldern. :-)



Haha, alltså. Första gången brevid J när han kör. Han fick körkort i torsdags så tidigare har jag bara fått sitta där bak. Var jättekul att sitta fram!

2009-01-18 @ 01:33:55
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: TheDarkCrystal

Bra sagt maddo! Man ska inte nöja sej med vem som hellst... Man måste trivas ihop åxå!

2009-01-18 @ 07:59:07
URL: http://thedarkcrystal.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har gjort en käkoperation, för snart två månader sen , så nu är det bara svullnaden som ska lägga sig :) Hur visste du det?! (; Hmm, det där tipstet med bacon lät inte lockande, tycker inte om de :P hehe. allt bra annars?

2009-01-20 @ 10:59:13
URL: http://blundiiie.blogg.se/

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback