Ge mig en hund..?

En vän till mig bor delvis hos sina föräldrar och delvis i en egen lägenhet där personen studerar. Tänk så underbart. Nu är fallet så att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen, lägenheten känns enorm och jag funderar på att byta ner mig eller flytta inneboende igen. Jag har för mycket tid med mig själv och saknar att ha folk omkring mig. Mitt liv tillåter inte djur för jag anser att man måste ha mer tid för dem. Helst av allt skulle jag vela ha en hund. Gårdagens nattliga besök sa att den också ville ha en hund, en arbetshund, jag sa då att jag kan ta hunden på kvällspromenad och ha hunden att sova med så kan personen ha hunden om dagarna.

Jag har kommit på mig själv med att tänka på att bli gravid. Inte bara tänka på utan längta. Längta efter att ta hand om någon annan, ett annat liv. Jag har också kommit på mig själv med att vägra allt vuxen-skit. Jag orkar inte med räkningar och pengar. Jag har koll på dem men jag är hård mot mig själv. Jag har då inte träffat många människor som klarar av att spara pengar från CSN-pengarna men jag lägger undan pengar varje månad. Ibland måste jag ta pengar från sparkontot men då är det ju egentligen mitt studiemedel. Oj oj, vilket babbel. Fick veta igår att mitt inlägg var snurrigt, då vet ni hur det ser ut i huvudet på mig. Jag har glömt vad som är bra för mig och vad jag gör för mig själv som är onödigt, vad gör jag som är ångestdämpande och vad gör jag som ökar min ångest? De sista två är ju egentligen kompisar. Försöker jag dämpa ångesten med något så ökar ångestkänslorna nästa gång och tillslut lever jag bara med ångest. Det är tufft att leva.

Kommentarer
Postat av: valeria

Du har mycket funderingar nu.



En hund är ju underbart=) skaffa nån liten vovve så går det. du behöver gå med hunden ca 3-5 gånger om dagen beroende på hund. så du behöver inte ha så mycket tid över.

Hoppas allt lägger sig tillrätta i ditt huvud!

Kram

2009-01-17 @ 12:58:18
URL: http://lillwikner.blogg.se/
Postat av: Sara

Nu kom jag på, när jag läste ditt inlägg, att jag inte vet hur gammal du är?! Så hur gammal är du?

Sedan är det väl inte så konstigt att man längtar lite efter något att ta hand om, är ju en kvinnoinstinkt från urminnes tider. Och vägra vara vuxen, jag önskar ofta att jag var 16 år igen. Lagom stor för att få göra lite saker men inte tillräckligt för att få något direkt livsavgörande ansvar. Perfekt.



Har du något bra recept på bröd? Vi har snackat om att baka bröd men det har aldrig blivit av. Nu håller vi på med chokladmuffins! De är snart klara i ugnen! :-D

2009-01-17 @ 13:38:12
URL: http://smuppra.blogg.se/

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback