Stulen plånbok.

Ja, idag skulle vi bege oss mot stranden (Humlebadet) för att bada lite. Värmen har funnits men det var molnigt. Hur som helst begav jag mig mot centralstationen och mötte Nathalie på stationen. Vi fick springa till tåget för att hinna. Så fort dörrarna stängs upptäcker jag att jag tappat min plånbok men tåget rullar...

Vi hoppar av stationen efter och får vänta en kvart på att åka tillbaka. En kvart har aldrig känts så lång någonsin! På stationen frågar jag mig runt om folk sett min plånbok. Självklart inga positiva svar. Bestämmer mig för att trots detta gå fram till väktaren längst ut på perrongen och fråga. Napp! En kille i sällskap av två väktare säger att han sett plånboken men att hans kompis har den och ska lämna in denna på informationen under dagen.

Efter att ha sprungit runt en timme slår det mig att jag borde ha dragit i nödbromsen på tåget. Det var faktiskt ett nödläge. Insåg att det tillslut blivit stöld av min plånbok. Bestämmer mig för att polisanmäla. Under denna timme som gått har jag träffat några av världens mest otrevliga människor, såväl servicepersonal hos SJ, som informations-personal i Nordstan samt poliser. Vi hittar väktarna och jag frågar om personerna som de pratade med när jag frågade om min plånbok. De ber mig hänvisa till ett klottergäng på centralstationen vid aktuell tidpunkt. Begav mig mot polisen och när jag väl är framme och har suttit där ett tag ringer telefonen. De har hittat min plånbok på ett Swedbank-kontor. Jag uppfattade inte vilket kontor utan tog för givet att det var Brunnsparken. Så var inte fallet.

Supertrevlig personal på Swedbank (med ett undantag) hjälpte mig att ringa runt och sedan fick jag ringa telefonbanken för att fortsätta ringa runt. Hon var supertrevlig och ringde mig och kontoren vart om varannat. Hon fick napp på sista försöket. Jag och Nathalie begav oss mot Järntorget för att få min plånbok och begav oss sedan hem till henne där vi åt vår lunch samt tryckte i oss alldeles för mycket godis samt såg på film. Eva och Adam, minns ni den? Med barnen som spelade? Ulrika Bergman som spelade Annika. Ulrika gick för i övrigt i min klass när jag gick i sexan. Coolt va? Haha. Sen blev det Mästarna som gick på någon tv-kanal. Också en klassiker. Nu är jag hemma. Imorgon bär det av till Söt för att slappna av.

Jag fick beskedet idag. Klamydia. På onsdag ska jag till läkaren och få medicin. Suck.

Avslutar med ett utdrag från en konversation med en klasskamrat under förra tentaperioden:

- Det är inte min dag idag...
- Maddo, det är inte ditt år!

Kommentarer
Postat av: kryddan

Fy fan vilken jävla dag du haft då :( oxå pratat med polisen i kväll tog en promenad på kvällen plockade lite smultron efter vägen å hittade hår där, eftersom det saknas en kvinna här sen 2 månader så ringde jag polisen så dom kom å tog hand om det. Vet ej om det var löshår eller människohår. Polisen sa nått att kvinnan hade använt löshår om han mindes rätt, så stämmer det så lär det bli skallgång här ute i morgon igen. Tråkigt som fan att du blivit smittad med :( Tur det finns botemedel för det i alla fall. Ha det bästa vännen å sköt om dig kramar om

2009-07-07 @ 00:30:34
Postat av: marica

Vilken tur att du fick tillbaka plånboken ändå, även fast det tog onödigt med tid och tråkigt att folk ska va så jäkla otrevliga!

Det var klamydia allså.. tur att det finns medicin vännen!

Nu ska jag ta tag i dagen, begravning idag...



KRAM

2009-07-07 @ 08:58:36
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Maddo

Kryddan: Ojdå, hoppas att de finner kvinnan isåfall! Läskigt iaf!



Ja, det var inte riktigt min dag. :( Kramar

2009-07-07 @ 09:14:07
URL: http://dreammaddo.se/blogg

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback