Icas egna varor - lika bra som orginalet?

Nej!!

Tillhör du, liksom jag, en av de som gått omkring och trott att ICAs egna varor är lika bra som orginalen? Att det bara är priset som skilljer? Javisst finns det undantag då de inte alls är lika goda som orginalet, men det är väl inbillning? Nej! Jag gick in på ICA idag och skulle köpa mig ett paket flingor. Vanligtvis köper jag Kellogs Special K Classic men övervägde nu ICAs motsvarighet. Döm av min förvåning när jag inser att ICAs flingor innehåller E. Okej, det kanske inte låter så illa. Låt oss då dra parallellen: Kellogs innehåller inga e-ämnen!!! INGA! Nada. Noll. Zero. Fattar ni!? För det är knappt att jag fattar det själv.

Det finns fler såna här exempel. Jag har exempelvis reflekterat över Keso. Keso orginalet innehåller inga e-tillsatser. Men ICAs keso innehåller e-tillsatser. Why?

Kellogs Special K Classic

Kellogs Special K Classic - Innehållsförteckning


En annan sak jag börjat med är kakao-mjölk istället för Oboy. För mig som är van vid Oboy Classic så känns det svårt. Men på så sätt minimerar jag e-ämnen och jag tror dessutom att jag kommer uppskatta de riktiga smakerna mer. Något som jag såg bara efter detoxen (läs mer om detoxen här: Detox VT 2009) att riktiga råvaror då är godare. Fram med de riktiga smakerna! Inga jävla tillsatser för att få fram en bra smak.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hm... sant?! Jag köper visserligen inte icas egna varor, men coops. måste kolla på dem nästa gång då, hm...



svar 1:

nej, i vanliga fall grejar jag inte heller 24 timmar utan. Jag blir skitgrinig och på tvären efter typ.. 5 timmar?

hoppas det går bättre och bättre på kursen!

ja, svårt att öva avläsning ensam :-(



svar 2:

så är det nog. hm. du råkar inte dela pappa med en klasskamrat till mig? samma grej har hänt honom. de har inte haft kontakt sedan 2004, tror jag, och plötsligt i våras på killens födelsedag står pappan där med en ost som present. helt oväntat!



allt bra idag, bara lite lat :-P regnet öser ner och jag känner för en promenad och orkar inte riktigt trotsa regnet... allt bra själv?

Kram

2009-06-14 @ 20:28:10
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Teija

Läste om ett test som gjordes för att få fram den bästa gräddglassen med vaniljsmak. Vet du vilken som vann? Lidls som bara innehåller konstgjorda smakämnen! Och detta i konkurrens av riktig glass med riktig grädde osv. Det är bara att inse att människors smaklökar vant sig vid konstgjorda smaker.



Nu skall jag läsa ikapp lite här hos dig, hur mår du min vän? Kramisar

2009-06-14 @ 20:42:59
URL: http://varannandag.bloggagratis.se/
Postat av: Sara

Japp, det blev en promenad på 35 minuter, ensam i regnet. Men det kändes så bra att göra det. Ska se till att göra det imorgon också!

Åh bra, då kommer nog det bättre väder hit snart med!

Vad har du gjort i helgen då?

2009-06-14 @ 22:57:14
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Teija

Det har varit väldigt lite bloggande för mig med. Men det gör inte så mycket för mig, det blev som en naturlig bloggarpaus och det kan man ju behöva emellanåt. Trist bara att man missar så mycket på sina bloggarvänners bloggar då... Ja, det har varit mycket sjukdomar men nu skall det bli bra:D

Vad står det på innehållsförteckningen på Aromat?

Kramisar till dig:D

2009-06-15 @ 00:07:43
URL: http://varannandag.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Fan vad gött att du uttnyttjar busskortet då =) Det var kul och roligt att komma iväg till danmark. Gott sällskap och kanon väder.. Kunde inte bli bättre enligt mig ;)

2009-06-15 @ 14:12:23
Postat av: Teija

Jag bara undrar hur du klarar dig från att ha en partner;)

De borde stå i kö ju!

Kramisar

2009-06-15 @ 17:00:44
URL: http://varannandag.bloggagratis.se/
Postat av: Maddo

Anonym: listade ut vem du är! ;)

2009-06-15 @ 20:20:57
URL: http://dreammaddo.se/blogg

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback