Överreagerar - finns det?

Jag är utav den åsikten att överreagerar inte finns som ord. Det heter reagera anser jag. Däremot kan jag i efterhand känna att jag reagerat hårt på något. Liksom igår. Jag reagerade då på hur de andra i kursen behandlas sämre, det handlar egentligen inte om att jag känner mig orättvist behandlad. Jag anser att de tre grupperna utöver min grupp inte ges samma möjlighet till en bra examination eftersom "eliten" är samlad i en grupp. Visst är det roligt att tillhöra den gruppen och att folk har höga tankar om mig. Jag litar däremot inte på min kapacitet utan känner mig fortfarande som den felande länken. Jag tycker inte alls att jag ligger på den nivån som övriga gruppmedlemmar ligger på.

Jag tror att alla någon gång har kännt att de är med en grupp människor och inte känner sig som en del av gruppen. Kanske känner folk detta ofta? Jag gör det. Jag känner mig ofta som den felande länken och har svårt att tro på min egen kapacitet. Överreagerar gör jag i andras ögon - för i mina ögon räcker jag inte till.



Kommentarer
Postat av: Sara

Hur har det gått med allt nu då? Och hur är det med nackspärret? Som om du inte hade det tillräckligt jobbigt för tillfället!

Ja, jätteskönt att ha lite poäng i bakfickan :-D

Kram

2009-05-31 @ 19:43:56
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Anonym

nu råkar det vara så att det inte är någon elitgrupp som du säger, utan en grupp där de flesta redan har gått en första inriktning, och därför behöver extra hjälp inför c-uppsatsen!

2009-05-31 @ 22:43:24
Postat av: Maddo

Anonym: I detta fallet handlar det om att jag inte känner att jag kan ge den hjälp du beskriver att c-uppsatsskrivarna behöver. Jag anser att uppdelningen inte skötts på ett bra sätt.

2009-06-01 @ 00:40:35
URL: http://dreammaddo.se/blogg

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback