Hejdå för ett tag.

Jag håller på och tappar bort mig själv. Återkommer när jag känner mig tryggare i mig själv - igen. Dagen gick sådär. Det jag längtar tillbaka till från detoxen är lugnet jag tvingades ha. Jag var tvungen att ta det lugnt. Nu känns allt åter igen stressat. Bloggen bidrar. Vill nog ta en paus från hela internet och jag funderar på att göra det. Det är så lätt att sätta på datorn och sen vara online mest hela tiden och tiden går! Den springer iväg. Jag är inte 14 längre, jag har vänner i verkliga livet och jag ska ta tillvara på de som jag haft kontakt med de senaste dagarna. Jag ska passa på och njuta av livet. Jag måste bejaka livet. Måste. Jag försöker pränta in det i huvudet. Det finns bra saker och jag försöker verkligen hålla fast vid dem. Måste bort från internet. Bort. Står inte ut. Inte en sekund till... Ändå är det så praktiskt med alla vänner samlade på ett och samma ställe. Dubbelmoral.


Banner - Sundare livsstil 600



Jag har ett mål att uppnå. Jag ska gå ner fem kilo till. Jag lär aldrig bli nöjd om jag känner mig själv rätt. Kanske ska man inte bli helt nöjd, det kanske är en del av livet? Jag vill börja yoga men vågar faktiskt inte gå själv. Hur illa det än låter. Jag har en del att arbeta med när det gäller mitt psyke. Jag är en instabil människa. Jag är grymt duktig på att klanka ner på mig själv och jag vill faktistk erkänna att det är mitt fel. Jag kan inte skylla på någon annan. Nu är det dags för mig att må bra, göra det som är bra för mig och tänka igenom mina beslut. Detta ska jag tänka på:

  1. Minska tiden vid datorn (Extremt mycket!).
  2. Träna - göra det jag kan, varje dag.
  3. Se till att arbeta med mig själv. Att nå mina mål.
  4. Gå ner i vikt.
  5. Få en vältränad kropp (tillhör ju punkt två men orkar inte skriva in det där..).
  6. Prioritera mig själv

För hur ska jag kunna begära en hög standard av andra om jag inte begär det av mig själv? Jag trivs med mig själv men ett mål har alltid varit att bli vältränad. Cykel, promenad, situps och arbeta med gummiband och hantlar är en del av min nya livsstil. Jag behöver en dag då jag bryr mig om mig själv. I Stockholm gick jag hos en naprapat en gång i veckan, något sådant behöver jag unna mig själv. En bestämd eftermiddag varje vecka borde jag kunna unna mig själv om jag ska trivas.


Jag ska för en gångs skull göra det jag rekomenderar vännerna att göra - tänka på sig själva. Någonstans i bakhuvudet klingar orden: "Jag kan inte bli älskad om jag inte älskar mig själv."

Det får bli mitt motto under denna period.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tråkigt att höra att du inte mår bra, det borde du få göra. Jag håller tummarna för att du når dina mål och att vi kommer hålla kvar kontakten trots nedskuret internettid.

Ta hand om dig, låt det inte gå för långt. Träna är bra, i lagom mängd. Men jag tror du är medveten om detta. Du är viktig, älska dig själv.

Vi hörs.

Kramar

2009-05-09 @ 23:19:59
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Veiken

Ha det så gott under din paus. Vi åt italiensk buffé på Othello igår och den är kanongod. Hur priserna ligger och maten är i övrigt vet jag inte! KRam

Postat av: JESPER

Sv: Den har varit perfekt! Just nu sitter jag och chillar i solen med några av mammas gäster. Själv?

2009-05-10 @ 19:27:09
URL: http://jesperstenstrom.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Har också dragit ned tiden med bloggen och bloggläsandet... nu skriver jag bara i bloggen en gång/dag och läser andras bloggar ca en gång i veckan... allt tar en sådan tid, tid som jag måste ha och använda i det "verkliga" livet också!



Sköt om dig ordentligt!! kram

2009-05-11 @ 11:59:31
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback