Detox - Resultat (Från övervikt till normalvikt)

Nu ska vi se om vi kan göra en avrundning av hela min detox! Har jag uppnått målet jag ville uppnå? Har jag gått ner något i vikt och isåfall hur mycket? Innan detoxen startade tog jag höft- och midjemått samt vägde mig hos Nina. Det är viktigt för mig att väga mig på samma våg som innan. Inte för att jag tror att de visar stora skillnader men just nu vill jag ha exakta tal. Men den största frågan var ändå om jag skulle nå upp till normalt BMI (Body Mass Index)? Jag vet att min kropp är normal men mitt BMI säger att jag är överviktig.

Detox - Resultat

Resultatet av detox.
Överst är förebilder, underst är efterbilder


Resultat
Till att börja med kan jag säga att jag inte haft några problem med magen denna vecka (om vi bortser från gårdagen, kommer till det längre fram). Resultatet då? Eftersomjag inte har någon tanke på att ge ut min riktiga vikt eller mina riktiga mått kommer jag därför bara skriva skillnaderna.

Midja: - 2 cm
Höft: - 2 cm
Vikt: - 3,8 kg

Summan av kardemumman? Jag är numera av normalvikt enligt mätskalan BMI. BMI är inte helt att lita på men det känns ändå bra att vara "normalviktig" enligt en skala. Det stärker en faktiskt på ett sätt man kanske inte tror. Jag känner mig duktig. Visst var passet igår att ta vatten över huvudet men nu vet jag att jag klarar av detta. Nästa gång kanske blir ännu lättare? För denna gång var ju faktiskt lättare än den förra!

Övrigt
Igår eftermiddag strejkade min mage. Jag åt inte direkt efter träningen utan det dröjde innan jag fick mat i mig och då brukar jag få otroligt ont i magen. Inge bra. Det lugnade sig mot kvällen men när jag vaknade var känningarna kvar. Det gör så förbannat ont så ord kan inte beskriva! Dessutom har jag ont i ryggen sen ett par dagar tillbaka. Inte skönt. När CSN kommer ska jag nog boka en naprapat(http://sv.wikipedia.org/wiki/Naprapat). Det är ländryggen som smärtar och jag funderar på om jag fått en inflammation i en muskel. Det återstår att se. Jag har hur som helst läst ut Bröderna Lejonhjärta (http://sv.wikipedia.org/wiki/Br%C3%B6derna_Lejonhj%C3%A4rta) imorse (studentlitteratur, haha) och den va ju fin. Skönt att läsa skönlitteratur i skolan!


Kommentarer
Postat av: Sara

Men gud visst syns det skillnad! På 7 dagar, otroligt... Grattis! :-D

Hoppas naparapat-besöket hjälper. Inte långt kvar till csn nu :-) När tänkte du detoxa igen, i vår?

La till dig på facebook, visste inte att man kunde söka på mail! Haha, alltid något nytt.



Och ja, visst är det toppen att laga mat ihop :-)

Kramar

2009-09-20 @ 12:43:57
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: thedarkcrystal

Oj oj oj vilken skillnad du!!!!!

Bra jobbat tjejen!

2009-09-20 @ 14:35:27
URL: http://thedarkcrystal.blogg.se/
Postat av: Klass-Ida

Nu ska du bara hålla detta :)

2009-09-20 @ 15:51:45

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback