Säg inte att du förstår.

Jag och Nathalie
Park Lane - 20090627



Säg inte att du förstår.
Säg inte att du förstår,
för dina känslor är inte som mina.
Säg inte att du förstår,
för du kan inte förstå.
Du har varken samma bakgrund eller synsätt som jag.
Vi är inte samma person.
Men säg gärna att du vill förstå.
Säg gärna att du vill höra och fråga hur jag mår.
Pressa mig inte om jag säger nej.
Säg ifrån om du tycker jag behandlar dig fel.
Var inte rädd för ilska.
Var rädd för de som aldrig visar ilska.
Var inte rädd min vän,
Men lyssna på mig:
För du kan inte förstå hur jag tänker och känner.
Du kan bara förstå vad jag säger.

Kommentarer
Postat av: kryddan

Du som skrivit den maddo? Jasså det blev krogen? :)

2009-06-30 @ 22:53:08
Postat av: Maddo

Kryddan: Ja, det är det! =) Va länge sen jag skrev en dikt. Kändes som om jag behövde det igår. ^^

2009-07-01 @ 16:10:05
URL: http://dreammaddo.se/blogg
Postat av: marica

Fint du skriver Maddo! Kram på dej!

2009-07-01 @ 18:13:41
URL: http://maricaaberg.blogg.se/

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback