Detox - Dag 6

Jag börjar se ljuset nu. Inte för att veckan varit särskilt jobbig men den har krävt att jag behövt tänka rätt mycket kring matvanor och dyligt. Igår drog vi ut till en av öarna och grillade vilket var väldigt mysigt. Bilder kommer snart i en bildspecial - som vanligt! När det grillades kött och hamburgare blev jag riktigt sugen men jag måste erkänna att min mat blev riktigt god! Recept? Självklart!

Sallad:
Ruccula
Majs
Rödlök
Morötter
Kikärtor

Detox-sallad


"Grillbomb"
(Läggs i aliminiumfolie och sedan på glöden)
Paprika
Championer
Potatis (Färdigkokt - gärna nerkyld i småbitar)
Ananas
Körsbärstomater
Rödlök
...
Listan på vad du kan ha i kan göras evighetslång. Ovanstående är vad jag hade i.

När vi var ute på ön fanns tillgång till våg och en positiv överraskning väntade. Jag som inte vägt mig sen vi var i Borås och badade hade gått ner sex kilo. Utan att ens gå in för att gå ner i vikt. Jag är riktigt nöjd och glad över resultatet. Vännerna säger också att det syns. Särskilt syns det i ansiktet (kinder och haka) samt de där kärlekshandtagen som minskat vid sidan av kroppen. Tummen upp! Hoppas det håller i sig. Det bästa av allt är ändå att jag känner mig fräch, frisk och pigg. Motion har blivit mer självklart än tidigare - oavsett om det handlar om en promenad eller något annat.

Imorgon är det sista dagen och jag börjar längta något oerhört efter vanlig mat. Vad jag däremot inte är sugen på är sötsaker. Då tar jag hellre en frukt!

Kommentarer
Postat av: felicia

Grattis 6 kg är mycket :) Du är stark som klarar av det där.

Tack för alla kramar.

Receptet lät gott.

2009-05-01 @ 22:59:08
URL: http://www.metrobloggen.se/lantliv
Postat av: Sara

Usch, helt fel tillfälle för mig att läsa detta känner jag. Har inte ställt mig på en våg på snart 1½ år. Sitter här med en kexchoklad jag mumsar i mig. Hm.

Nåja har iaf precis innan bokat tid för en långpromenad, fast nu känner jag mest för att byta till träningskläder och springa ett varv runt sjön...



Men grattis till en nyttigare och fastare kropp! :-D

2009-05-02 @ 09:50:42
URL: http://smuppra.blogg.se/

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback