Julklappar klara - snart avgång!

Idag vaknade jag tidigt, jag åt frukost sent och gick sedan upp till Nina för att testa min kofta en sista gång innan resan upp till kossorna och norrland! Sitter den inte bra nu sitter den inte bra. Punkt. Imorgon åker jag. Det känns som om denna vecka gått otroligt fort, vart försvann tiden? Egentligen borde jag börjat med hemtentan men jag orkar bara inte just nu. På måndag tar vi nya tag, en halv dag måste jag iaf sitta då, även om det är första dagen där uppe! Skolan är viktig!

Jaha, sen åkte jag och Nina till stan för att inhandla lite nödvändigt ont. Jag fick köpt en present till Björns bror som vi pratat om, den kostade mer än vi pratade om men det tyckte jag det var värt när jag tänker på vad jag har i. Det är inte ens 50 kr mer... Jag har åtagit mig att betala det lilla extra så vi får se vad han säger i telefon ikväll. Jag har för mig han sa att han skulle se på Harry Potter på tv ikväll, liksom halva Sverige?

Jag har fört över lite musik till mobilen inför resan, plockat ihop skolgrejjorna och insett att väskan jag får låna från Nina är perfekt! Jag får plats med datorn och det blir således en väska mindre! Tänk på det om ni har bärbar: Axelväska är grymt jobbigt!!

Jag tänkte trycka ner ett par finskor (efter diskussion med klassen om finskor på nyår som krav! haha) och en klänning! Packningen tar mindre plats än jag trott, är ni inte förvånade själva? Jag tackar den allsmäktige Maddo för leggins (varför ska Gud få äran för något jag köpt och något fattigt barn i afrika tillverkat?!) och tunikor! Men vi får inte glömma bort benvärmare och kjolar!
För några år sedan gick jag aldrig i kjol, numera får jag abstinens om jag inte har kjol på ett tag! Jag älskar friheten med kjol, tunikor och bra sittande klänningar! Fantastiskt!! På nyår tänkte jag silverklänning, det blir väl bra?

Men nu har jag ju glömt berätta att jag träffade Jaz idag på stan, hon är i Göteborg och gör stan osäker! Vi fikade på Greenwish och tjötade skola och allt annat nödvändigt ont! Det är alltid lika skoj att träffa människor man inte träffar så ofta! Jag uppskattar i princip alltid att få träffa människor i och för sig!

På hemvägen köpte jag frallor som jag tänkte fylla med: sallad, salami och brieost inför tågresan! Men även lite yougurt och en päronmer. Ska även ta med en vattenflaska tror jag allt!
Nu ska jag se till att få något vettigt gjort, kanske kolla av min check-list inför imorgon? Men vad ska jag göra i morgon då?! haha.

Lakritspipa jag fick från Jaz

Kommentarer
Postat av: kickan

jo men jag har lärt mig leva med det .. hahaha



oki jo men det är alltid trevligare att komma hem till en städad lägenhet oki ja då gäller det att inte missa där du ska kliva av :)

2008-12-20 @ 23:27:45
URL: http://juliusson.bloggagratis.se
Postat av: kickan

vatten är nästan ett måste när man ska åka tåg,, ta med det annars kommer du önskat dig att du hade tagit med en

2008-12-20 @ 23:36:18
URL: http://juliusson.bloggagratis.se
Postat av: kickan

jo det borde räcka.. i värsta fall så finns det ju att köpa skönt om man slipper men iaf.. du du kommer längta för mycket för att kunna missa.. :)

2008-12-20 @ 23:41:18
URL: http://juliusson.bloggagratis.se
Postat av: Mickan

Åh, så fint det var här inne! :)

2008-12-21 @ 00:19:10
URL: http://angel-like.com
Postat av: TheDarkCrystal

Ja det är knepigt när det blir så ibland! Ja det önskar jag er åxå! Hoppas ni vart snälla så tomten kommer å hälsar på! Ja hoppas åxå att hon hinner bli frisk... Börjar nästan tvivla då hon ännu inte har blivit det... Bättre har hon ju blivit, men långt ifrån bra! Suck! Kramar

2008-12-21 @ 02:42:28
URL: http://thedarkcrystal.blogg.se/

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback