Är det inte otroligt..

..hur vi människor fungerar? Dagen har symboliserats av ångest. Gärna med versaler (stora bokstäver). När man väl har en dag man bestämmt sig för att tänka på sig själv så går den i kras. Varför detta? Hela veckan har varit Björn-Björn-Björn-Bjö... en ledig kväll från  mitt projekt "få Bög-Björn på fötter". Det slog mig en tanke när jag satt och fikade i torsdags: Kom inte Bög-Björn för att min ångest var total? För att jag mådde dåligt och inte klarade vardagen?
Nu klarar jag ju vardagen genom att leva för någon annan? Jag kämpar dagligen med att få Bög-Björn på fötter, få honom att må bra, studera, äta, träffa människor, le och... utöver det städar, tvättar och rensar jag.. Någonstans däremellan får jag tid över till lite studier, men de går inte alls i första hand som de borde! Jag ligger efter delvis på grund av ångesten men det faktum att jag sätter någon annans liv före mitt gör inte att studierna går bättre! Ångesten har ökat markant denna vecka som varit och jag har fortfarande inte gråtit över det som hänt med min bror och idag fick jag veta att han ligger inne ännu. Tyvärr vet jag inte hur mina dagar går ihop, jag är glad över att komma upp ur sängen, äta frukost träffa folk och komma utanför dörren - gärna komma ut innan lunchtid! Mitt liv har förändrats till en kamp - igen!




...och jag hatar att gnälla!

Kommentarer
Postat av: Björn

Kanske dags för mig att dra mig hemåt så att du får tid för dig själv??

2009-02-08 @ 20:27:58
Postat av: Maddo

Björn: Just nu vet jag ingenting...

2009-02-08 @ 20:29:31
URL: http://dreammaddo.blogg.se/
Postat av: Sara

jag har lite mycket att göra just nu så jag ska läsa igenom ditt inlägg senare! Oj, nu tappade J sleven bakom spisen, hoppsan.



Jag önskar att den kom till mig, jag älskar verkligen bibliotekets tysta del, där har jag koncentration!

2009-02-08 @ 20:46:21
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Sara

jag har lite mycket att göra just nu så jag ska läsa igenom ditt inlägg senare! Oj, nu tappade J sleven bakom spisen, hoppsan.



Jag önskar att den kom till mig, jag älskar verkligen bibliotekets tysta del, där har jag koncentration!

2009-02-08 @ 20:46:22
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: TheDarkCrystal

Vi är nog väldigt lika vi två! Om man ser till det du skriver! Du kanske inte tycker det själv, men du verkar lite väl empatisk och även sympatisk... Men ja vet hur det är! Är precis lika dan! Det är inte lätt att koncentrera sej på sej själv när någon i för närhet inte mår bra!



Hoppas iaf att det löser sej snart!



Kramar i massor

2009-02-08 @ 21:49:10
URL: http://thedarkcrystal.blogg.se/
Postat av: Sara

Hm, jobbigt det blev nu.. :-/

2009-02-08 @ 22:15:58
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: kickan

bara att säga till så finns jag här men ta den tid du behöver.. krama om

2009-02-08 @ 23:14:30
URL: http://juliusson.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback