Jobbigt eller skönt?

Jag pendlar till Skövde de dagar jag har skola och många tycker det låter jobbigt. Jag tycker det är skönt och får ofta förklara mig. Lite trött på förklarandet är jag nog. Jag tycker det är otroligt vad mycket jag får gjort de timmarna jag spenderar på att åka till och från skolan. Jag är mer effektiv med denna resa. Jag lär känna mig själv. Njuter av att få vara ensam, titta på.. lyssna på.. och prata med folk. Det är ett lärandetillfälle. Men självklart; hade jag gått in med inställningen att det skulle vara jobbigt hade jag inte njutit av tiden.

Jag får gå och lägga mig tidigt på kvällen och det ser jag bara fördelar med, jag får pluggat på vägen till och från skolan. Också bara fördelar. Jag får tid över till att jobba på eftermiddagarna. Pengar. Och jag har tid över till mina vänner. Oftast kommer jag hem i rätt bra tid på eftermiddagarna så jag har tid över till att chatta innan jag ska lägga mig. De senaste två dagarna har varit undantag men å andra sidan beror det på midsommarplanerandet och är självförvållat.




Yoga - Något för tågresenären?
Yoga - Något att göra på tåget?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Förlåt om jag tjatade om att det var jobbigt för dig och åka. Det låter faktiskt jätte bra med ett du läser en kurs. Kram

2009-06-17 @ 22:40:02
Postat av: Maddo

*Sofie:* Det är ingen fara. Jag blir bara trött på att alla frågar ibland och då kanske jag slipper några frågor genom att skriva om det. <3

2009-06-17 @ 22:58:30
URL: http://dreammaddo.se/blogg
Postat av: Sara

Hehe... okej, jag tar också åt mig av inlägget. :-P

Och ja, vädret igår var fantastiskt! Var på balkongen i stort sätt hela dagen (fast brände mig inte). Idag är det däremot molnigt. I gbg då?

Kram

2009-06-18 @ 12:38:40
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Teija

Hihi, yoga på tåget låter som en toppenidé. Tänk vad alla skulle ha kul!

Kramis:D

2009-06-21 @ 11:20:25
URL: http://varannandag.bloggagratis.se
Postat av: Teija

Tack, jag har haft det bra! Ser att du också haft det gott!

Själv är jag inte så förtjust i att pendla men vår A som börjar gymnaiset får åka en halvtimme. Det är inte så mycket men hon vill göra som du. Plugga och utnyttja denna tid.

Ha det fortsatt bra, kramisar till dig:D

2009-06-21 @ 11:24:08
URL: http://varannandag.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback