Klamydia på posten.

Jag fick ett brev hem idag. Brevet kom som en chock. Jag ska klamydiatesta mig. Min första tanke går till den personen jag hade sex med senast. Sen kollar jag vart remissen kommer från och inser att så inte är fallet. Det positiva med att alltid gå in i distansförhållanden är att man kan lista ut vem det är - även om det är anonymt. Så nu ska jag upp imorgon för att testa mig. Rekomendation att jag ska gå på antibiotika direkt efter testet pekar väl ändå på att det är rätt stor sannolikhet för att jag är smittad? Kollade runt på internet och såg att man ska kontakta de man haft sex med det senaste halvåret vid smitta. Jag har redan ringt den personen och meddelat detta. Jag vill inte att han ska få det genom brev utan att veta vem det är. Det är lagom jobbigt att få beskedet. Jag har inte sex så ofta så jag tog det säkra framför det osäkra och ringde en person till för att meddela detta. Svaret blev att han "är ren"... Jag anser att det är en skyldighet att kolla sig men jag kan ju inte tvinga honom. Tacka vet jag den första personen som säger att han ska kolla sig för att vara på den säkra sidan. I detta läge vill jag inte nämna några namn.

Så för mig blir det en nykter sommarfest. På något sätt stör det mig inte, även om hela situationen stör mig.


Muffin med grädde och jordgubbe
Gammal bild från midsommardagen.

Kommentarer
Postat av: Sara

ojoj, ja. antar att det är jobbigt för den personen att berätta det för dig då. fast man borde ju kunna göra det ändå, schysstare så. Ja, hoppas det inte är positivt iaf! Säkra före det osäkra.

Ha en bra sommarfest sedan :-D

2009-06-30 @ 17:24:58
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: kryddan

Jisses då det är inte roligt att få sånt på posten, eller ja det var ju inte på posten du fick det om du ni fått det men beskedet kom därifrån. peppar peppar kanske tur man e munk så man inte får det mohahahahaha :P Nä jag hoppas att du inte fått någon köns eller annan sjukdom då för den delen. Ha det bästa Maddo kramar om

2009-06-30 @ 18:19:22
Postat av: Maddo

Kryddan: Tack, jag vet inte riktigt vad jag känner, tycker eller tänker just nu.. :(

2009-06-30 @ 19:33:59
URL: http://dreammaddo.se/blogg
Postat av: marica

Hm inte så kul att få ett sånt brev i sommarvärmen.. men lika bra att du testar dej så fort som möjligt, för din egen skull! Tänker på dej Är glad över att vi gick samma sommarkurs och lärde känna varandra! KRAM Marica

2009-06-30 @ 21:25:50
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Mollan70

Modigt att du vågade ringa!

2009-07-01 @ 19:54:43
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan7

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback