Bildspecial - Operation, besök och Göteborgskalas

Det har varit mycket som hänt den sista tiden. Besök från Stockholm och operation. Göteborgs kulturkalas och vännerna runt omkring. Tisdagen bjöd på en spontantripp ut till mitt numera drömhus. Jag älskade stället och nu vill jag bara tillbaka. Frågan är om jag  någonsin skulle trivas så långt från en storstad. Vem vet? Men jag tänker faktiskt bjuda på lite bilder från operationsdagen, senaste Stockholmsbesöket och dagens besök på vad jag valt att kalla Göteborgskalaset (Göteborgs kulturkalas).


Mölndals sjukhus - ögonoperation
Papper om operationen. 300 kr gick kalaset på och jag fick ett band runt armen.

Före operationen
Jag innan operationen (på väg till operationen)

Ninutta som vanligt sugen på foto.. :P
Mitt moraliska stöd.

Maddo efter operationen
Efter operatioen - på väg hem.

Här satt nålen i armen
Fick en såndär nål med plaströr i armen - inget blåmärke efteråt! *chockad*

Ögat efter operationen
Ögat är klibbigt.

Onsdag:

Madde på stan
Träffa Madde i stan.

Jag i stan
Solade och åt lunch i stan med Madde och Kebbe.

Jag och Kebbe
Åkte till stan och såg på Betnér m.fl. på kvällen.

Ida va med på Betnér
Ida var med.

Torsdag på Göteborgskalaset:

Phuong på gbg-kalaset
Phuong äter.

Phuong i min poncho
Phuong testar min poncho.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, 300 är väl en överkomlig summa typ. Undrar vad det hade kostat i usa? :-P



Ser kul ut med kalasandet de senaste dagarna! Poncho och grejer :-D



Ja, visst är det typsikt att hissen ska gå sönder just då :-P



Hm... blandar havregryn (tror ½dl) och potatismjöl (glömt mängd) i vatten och låter svälla. Har i ca 400 gr köttfärs och ett ägg och bearbetar det. Och sedan rullar ihop och plattar till biffarna.

I slutet så låter vi den stekta löken och biffarna stekas lite extra i vatten (alltså ha i dem i stekpannan och häll ner lite vatten och låt de koka samman), så de blir extra saftiga.

2009-08-14 @ 13:24:40
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Ida

Härliga bilder! Guess what hänt en olycka här. Så tar evigehter att komma hem. Kul att ses. Även om ja är galet trött. Sorry :p dumma Tobias som håller mig vaken. Nej inga sånna tankar nu läsare. Här snackar vi feberdrömmar i form av höga skrik å boxande med täcket :p

2009-08-14 @ 16:36:07
URL: http://idapersson.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback