Hemmagjort te till förkylda

Idag ställde vi in träningen. Jag känner mig snuvig och är rädd för att bli sjuk inför torsdagen. Så jag kurerar mig med hemmagjort te och...internet! Vanligtvis brukar jag köra på tills jag är säker på om jag är sjuk men idag fick min nojja ta över. Jag sitter istället hemma och försöker kurera mig ifall det skulle bryta ut en förkylning. Det låter galet men sånt är livet.


Mitt egna basilika-, citron och ingefärate!
Ingredienser till mitt hemmagjorda te.

  • Citronsaft
  • Ingefära
  • Basilika

Jag tar lite saft från citronen, tar 3-4 blad basilika som jag rycker i småbitar och häller över varmt vatten. Därefter lägger jag till ingefära som ska verka slemlösande men som också ger det en bra smak. Tänk på att ingefära är rätt starkt så ta inte för mycket om du testar det!


Kommentarer
Postat av: Ida

Bra att du tar de lungt å kurerar dig gumms :) de blir a-box en annan dag istället:)

2009-08-31 @ 21:36:29
URL: http://idapersson.se
Postat av: sannof

Blir lite vitlök på smörgåsen oxå.. =)

Postat av: marica

Det är bra att lyssna på kroppen o ta dt lugnt ibland! Thét lät himla smarrigt! Och idag börja du skolan då :-) Känns det bra? Vi har hemstudier idag! Kram!

2009-09-01 @ 14:49:37
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack så mycket. Vart sugen på nått nytt när ja satt å greja:) hihi. Är ju underbart med träningsvärk. Längtar till nästa gång:)

2009-09-01 @ 19:46:04
URL: http://idapersson.se
Postat av: kryddan

gött å se santamaria hihi. håller på att kolla igenom din blogg det var ett tag sedan diggade fotona på dig som fan :) kram vännen // Micke

2009-09-08 @ 21:54:24
Postat av: Maddo

Kryddan: Haha, ja det är santa marias blandkryddor jag gnäller över! ;) Tack, vad roligt att du är tillbaka och uppskattar bloggen! :) Välkommen tillbaka till verkligheten. ;) Kramar

2009-09-09 @ 13:03:00
URL: http://dreammaddo.se/blogg

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback